راه نما 

مجموعه تربیتی آموزشی ادبستان

راه نما 

💡 #راه_نما | قبل از شیوع کرونا اوقات زیادی در مدرسه یا باشگاه بودم، اما این روزها حضور دائمی در خانه باعث ایجاد تنش با برادرم شده. چطور این تنش‌ها را کمتر کنم؟

👌 وقتی شرایط مدام در حال تغییر کردن است و نظم و جریان عادی زندگی به هم می‌خورد، زمان هنرنمایی انسان‌های موفق فرا می‌رسد. افرادی که می‌توانند تغییرات جدید را زود درک کنند.

😎 این افراد احساسات و هیجانات حاصل از این تغییرات را در درون خود مدیریت می‌کنند. چالش‌ها و بحران‌های جدید را زود شناسایی می‌کنند. توانمندی‌های جدید مورد نیاز خود را زود به دست آورده و بهترین عملکرد را داشته باشند.

💰 این افراد همان‌هایی هستند که وقتی کرونا آمد نه تنها ورشکست نشدند بلکه مسیر شغلی جدیدی برای خود یافتند. همان‌ها که وقتی کرونا آمد نه تنها شرایط روحی‌شان به هم نریخت بلکه به آرامش دیگران هم کمک کردند.و همان‌هایی که “مهارت انطباق‌پذیری” را به خوبی بلدند.

🤔 ممکن است بپرسی مهارت انطباق پذیری چیست؟ همان مهارتی است که شما گام‌های اول آن را برداشته‌ای. یعنی به موقعیت جدید و چالش‌های آن آگاه شده‌ و به دنبال راه حلی برای آنها هستی. پس بیا یک بار دیگر ویژگی‌هایی که برای این افراد گفتیم را مرور کن. بیا تصمیم بگیریم راه حل مشکلات را در بازگشت شرایط به حالت قبل ندانیم؛ که فایده‌ای جز غصه خوردن ندارد.

➕ علاوه بر این دو پیشنهاد دیگر هم برایت داریم. حالا که زمان بیشتری در خانه هستیم با برنامه‌ریزی درسی و ورزشی منطبق با شرایط جدید، از کسالت و بی‌نظمی رها شویم.

😌 بیا حالا که کار و درس و زندگی شخصی و معنوی و اجتماعیمان در هم آمیخته شده، زمانی را برای خلوت کردن با خودمان پیدا کرده و به خلوت‌های دیگر اعضای خانواده هم احترام بگذاریم. احیا و حفظ این حریم‌های طلایی، باعث می‌شود خودمان را پیدا کنیم، آرامش و انرژیمان را بازیابی کنیم.

🥳 و به این ترتیب زمان‌های با هم بودنمان هم دوباره پر شود از شادی و مهربانی. مثل همان روزهای پر از شوخی و خنده که دل تنگشان هستی.

🔦 مسائل نوجوانی شما برای‌ نو+جوان مهم است، مشاوران در بخش #راه_نما به سوالات منتخب شما که از طریق @alo_nojavan برای ما بفرستید پاسخ می‌دهند و راهنمایی‌‌تان می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *