سامانه یکپارچه مدیریت مدارس همکلاسی

مجموعه تربیتی آموزشی ادبستان

سامانه همکلاسی یک نرم افزار کاملاً آنلاین و مبتنی بر وب است . بدین معنا که امکان دسترسی به آن از طریق شبکه اینترنت در هر کجا و هر زمان برای تمامی کاربران میسر خواهد بود.

این سامانه امکانات بسیاری در زمینه مدیریت مدارس برای مدیران مدارس ، معاونین ، دانش آموزان و اولیاء آنان فراهم آورده که برخی از آنان شامل موارد زیر است :

* امکان ارتباط مدیران با معلمین ، دانش آموزان و اولیاء آنان از طریق سامانه همکلاسی بسیار راحت و سریع و از طرق گوناگون مانند ایمیل یا پیام کوتاه امکان پذیر است.

* سامانه همکلاسی به معلمین امکان می دهد تا به راحتی بر عملکرد دانش آموزان کلاس های خود نظارت داشته باشند.

* معلمین می توانند به راحتی از طریق سامانه همکلاسی طرح درس خود را با دانش آموزان در میان بگذارند ، با آنان ارتباط برقرار کرده و به بهترین نحو آنان را در مسیر آموزش مطلوب یاری رسانند .

* معلمین از طریق این سیستم می توانند علاوه بر دانش آموزان ، با اولیاء نیز در ارتباط بوده و آنان را از وضعیت درسی فرزندشان آگاه نمایند .

* یک قابلیت بسیار مهم برای معلم در این سامانه وجود دارد که نمرات دانش آموزان خود را به نحوه دلخواه وارد و یا اصلاح نموده و در اختیار اولیای دانش آموزان قرار دهد.

* دانش آموزان می توانند کلیه ی نمرات دروس خود اعم از کلاسی ، مستمر و پایانی و حتی کارنامه ترمی خود را از طریق سیستم دریافت نموده و حتی در صورت داشتن اعتراض به نمرات خود آن را مستقیما و در کمترین زمان ممکن با معلم مربوطه مطرح نموده و نتیجه ی آن را در مدت کوتاهی دریافت کنند.

* دانش آموزان به این نکته واقف خواهند بود که اولیای آنان با مدیران و معلمین در تماس بوده و در جریان کلیه ی امور مربوط به آنان قرار دارند که این خود یک عامل تشویقی ( و گاه بازدارنده ) برای آنان محسوب خواهد شد.

* والدین آگاه و دلسوز دانش آموزان که به ارتباط موثر و مداوم با کادر مدرسه ، اطلاع از وضعیت تحصیلی فرزند خود و پیشرفت روز افزون درسی و انضباطی او علاقه مندند ، به طور قطع سامانه همکلاسی را در راستای اهداف خود خواهند یافت . چرا که این سامانه با امکاناتی که دراختیار قرار می دهد ، به سریع ترین شکل ممکن اطلاعات دقیق و کاملی را از وضعیت تحصیلی فرزند برای آنان فراهم می کند .

* سامانه همکلاسی امکان اطلاع از نمرات را به محض ورود نمره توسط معلم در اختیار والدین قرار می دهد.

* این سامانه ، برنامه درسی کلاسی و برنامه امتحانات دانش آموز را در اختیار والدین قرار خواهد داد.

* والدین می توانند از طریق این سامانه موارد انضباطی فرزندشان را ملاحظه و پیگیری نمایند.

* والدین می توانند از طریق این سامانه با معلمین و مدیران مدرسه در ارتباط مستقیم باشند.

* استفاده از سیستم از طریق اینترنت ، اولیا را از مراجعه ی حضوری به مدرسه برای اطلاع از امور فرزندشان تا حد زیادی بی نیاز می سازد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه و افزایش کیفیت و دقت اطلاعاتی که آنان از وضعیت جاری فرزندشان در اختیار دارند ، خواهد شد.

* اولیای دانش آموز می توانند از آخرین رویدادهای مدرسه نظیر جلسات یا سایر موارد مطلع شوند . این اطلاع رسانی می تواند به سادگی دریافت یک پیامک بر روی گوشی تلفن همراهشان باشد .

* استفاده از بوفه الکترونیک با کارت های هوشمند دانش آموزی ، محدود سازی میزان خرید روزانه دانش آموزان توسط اولیاء ، محدود سازی اقلام موجود در بوفه توسط اولیاء و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *